Aquestes coses solament es publiquen en diaris estrangers, aquí sembla que no passi res…a part del l’EstatuT i el Palau de la Música…¡¡¡¡
Ahir, "Le Monde" dedicava la totalitat de la seva pàgina 3 a un reportatge, demolidor, sobre l'aeroport de Ciudad Real. Es tracta d'un equipament d'última generació, amb una de les pistes més llargues d'Europa (4 Km), capaç fins i tot de permetre l'aterratge de l'Airbus A380, l'avió comercial més gran del món. Les instal·lacions estan dimensionades per acollir un volum de dos milions i mig de passatgers l'any. Per gestionar-lo hi ha 91 treballadors directes, més uns 200 de les diverses empreses concessionàries.
"Avui, un silenci de catedral regna en l'immens hall de les sortides", escriu el reporter del diari parisenc. El cas és que l'aeroport de Ciudad Real només té tres vols setmanals, que gestiona Ryanair gràcies a una subvenció pública. La cafeteria pràcticament només serveix esmorzars als mateixos treballadors, que dilluns, dimecres, dijous i dissabte són les úniques persones que volten pels passadissos en tot el dia.
Una obra d'aquesta magnitud ha necessitat invertir-hi, d'entrada, 500 milions d'euros. Bona part els va posar Caja Castilla-La Mancha, que ha estat invervinguda pel Banc d'Espanya i ha hagut d'avalar 9.000 milions d'euros amb diner públic. Ara, la Junta de Castella-La Manxa ha injectat en l'aeroport 140 milions més, que aniran a compensar les pèrdues, enormes i constants.
Ciudad Real té 75.000 habitants, més o menys les dimensions de Rubí. Disposa d'estació de TGV i aeroport internacional. Europa ja no vol pagar més. Queda vostè i la resta de catalans...".
Afegirem que va néixer com a privat però que s'ha acabat pagant i mantenit amb diner públic. I es diu Aeropuerto Don Quijote...
Ciudad Real, està situada a 55 minuts de Madrid amb AVE...
Algun dubte més?
Campo de vuelos:
Pista de 4000 metros de longitud y 60 metros de anchura (3000 metros de calle principal + 1000 metros de umbral desplazado).
Calle de rodadura de 3000 metros de longitud, paralela a la pista principal.
Elevación media de la pista sobre el nivel del mar: 635 metros.
Tecnología ILS de ayuda al aterrizaje de categoría III (autolanding), para la cabecera 10.
8 luces PAPI en cada cabecera como ayuda a la aproximación.
Dirección: 10/28.
17 operaciones por hora.
Torre de control de 50 metros de altura.
Radiofaro VOR de 450km de alcance. (114.3Mhz. Identificación: ADQ).
Zona de deshielo
Terminal de pasajeros:
Edificio modular ampliable hasta tres veces la superficie inicial.
Superficie (1ª fase): 24.000 m².
Capacidad (1ª fase): 3 millones pasajeros / año. (ampliable a 9 en su última fase).
Puertas de embarque: 10 (se accede a plataforma mediante escaleras).
Fingers: 3 (en futura ampliación).
Plataforma:
Superficie: 220.000 m².
Capacidad: 17 aeronaves.
Zona industrial:
Superficie: aprox. 2.250.000 m².
Instalaciones:
Parque de bomberos.
Terminal de carga.
Taller de reparación y mantenimiento de vehículos de servicio (catering, limpieza).
Central eléctrica (45 kV).
Centro de visitantes, que incluye una parte dedicada a las empresas que se establezcan en la zona industrial del aeropuerto y otra dedicada a los visitantes, basada en la interpretación de volcanes.
Accesos:
Autovía A-43.
Carretera comarcal CM-4111.
Futuro acceso por AVE y vía convencional.
No hay comentarios:
Publicar un comentario